9.6 / 10 op 851 beoordelingen

Ontvang cruise aanbiedingen
+ € 40 euro kortingscode:

    Bestemmingen

    Rederijen

    Schepen

    Reis type

    Vertrekdatum

    Datum van

    Datum tot

    Volwassen(en)

    Kind(eren)

    Reisduur

    Geavanceerd zoeken Standaard zoeken / /

    Vul de leeftijd van de kinderen hier in

    Laat meer zien Laat minder zien

    Laat meer zien Laat minder zien

    Laat meer zien Laat minder zien

    2024

    2025

    2026

    CroisiEurope

    De geschiedenis van ons bedrijf, dat oorspronkelijk Elzas Croisières heette, begon in 1976, in de buurt van Straatsburg, aan de rand van het meer van Plobsheim. Gérard Schmitter, zoon van een pottenbakker uit Betschdorf en inventief technicus, had alles opgegeven om zich over te geven aan zijn passie: de hobby’s van anderen. Er was een restaurant geopend. Op een mooie dag kwam hij op het idee om voor een dag een boot te huren om de vele toeristen uit Straatsburg naar deze populaire vakantieplek te lokken. Het was ongekend, het succes was onmiddellijk. Daarna kocht hij een eerste boot, de Alsace 1 , die hij renoveerde. Het verlengt de wandeling en gaat de Rijn op naar Rudesheim. Ga aan boord van kajuitboten om een ​​nacht aan boord aan te bieden. Upmarket in de jaren 80 met vier andere gebruikte boten: de Hansi, de Petite France, de Kléber en tenslotte de prestigieuze Kellermann. Hij had riviercruises gelanceerd in Frankrijk. Vanwege het succes koos het bedrijf in 1990 voor het statuut van reder en liet het zijn eerste boot bouwen: de MS Liberté. Dit elegante schip, met zijn exclusieve lijn, is een voorbode van de vloot die zou worden geboren en die vandaag 55 eenheden over de hele wereld telt. Hij zal varen op de Rijn, waar het allemaal begon… De boten, gebouwd in België in Namen, in Frankrijk in St-Nazaire en in Vietnam in Ho Chin Minh Ville (Triyards) en ontworpen door de respectieve architectenbureaus, zullen één voor één aankomen. De bestemmingen breiden zich in hetzelfde tempo uit: Rhône en Saône, Donau, Seine. Naast de vrijheid om onze boot te kunnen besturen zoals we willen, zijn we nu eigenaar van onze vloot van begin tot eind: van constructie tot marketing, inclusief logistiek en controle van alle diensten aan boord. In 1997 bevestigde ons bedrijf zijn nieuwe Europese dimensie door zijn handelsnaam te veranderen en werd het CroisiEurope. Gérard Schmitter liet in 1999 het roer van het bedrijf over aan zijn vier kinderen, de horizon verbreedde zich ten gunste van de ontwikkeling van de Noord/Zuid-Europese as. Italië, rond de lagune van Venetië, Portugal aan de Douro en Andalusië, de Elbe rond Berlijn breiden het aanbod in eerste instantie uit. Na een van de weinige rivier-zeeschepen ter wereld, gebouwd en in de vaart genomen in 2005 op de Guadalquivir om over zee naar de Guadiana in Portugal te kunnen varen, waagt CroisiEurope zich op zee. In 2007 zal in Brussel een 4-persoons maritieme boot worden gebouwd, even nieuwe bruggen, met een capaciteit van 200 passagiers. Het zal in de Adriatische Zee varen en Kroatië in het seizoen verkennen. Het is uniek in de wereld en is het resultaat van technische en technologische bekwaamheid die getuigt van de knowhow van onze teams. Met de MS La Belle de l’Adriatique ontstaat een nieuwe zeeweg, een route die in 2019 wordt verbreed met de Belle des Oceans, het nieuwste vlaggenschip van onze zeevloot. Ook op andere continenten is een nieuw perspectief op verre bestemmingen ontstaan. Rusland langs de Wolga en de Neva, op gecharterde boten, Birma op de Irrawady-rivier, Vietnam en Cambodja op de betoverende Mekong, behoren tot de zeer hoogwaardige culturele bestemmingen die met succes zijn gelanceerd. Ze zullen worden gevolgd door vele andere bestemmingen, in Zuid-Amerika aan de Amazone en in Peru, in Zuid-Afrika in het hart van Chobé National Park en Lake Kariba. Ze zijn allemaal gebouwd op hetzelfde weefsel van het origineel, van authenticiteit, ver van het massatoerisme, om zo dicht mogelijk bij het